עמלנט משרד החימוך המנהל למדע וטכנולוגיה הפיקוח של מגמות טכנולוגיות תקשורת דף הבית
  ראשי    אודות    צרו קשר    שאלון משוב    לאתר המגמה    עמלנט     

 ייצוגים
 פוליטיקה בעידן הניו-מדיה
  הטלוויזיה והפוליטיקה
  בחירות ושיווק פוליטי
    הקדמה
    מהו פרסום פוליטי
    פרסום: בין פוליטי למסחרי
    כיצד משווקים מנהיג
    השפעות הפרסום הפוליטי
    קמפיין חיובי וקמפיין שלילי
    הפרסונליזציה בפוליטיקה
    פוליטיקת התדמיות
    סיכום
    ומה קורה בישראל?
    שאלות פתוחות
    שאלון רב ברירה
    קישורים ומאמרים בפרק זה
  יחסי תקשורת-שלטון
 מהסיפור למיזנסצנה
 יהדות ותקשורת
 חופש הביטוי והעיתונות

גרסא להדפסה גרסא להדפסה
 
 
הפוליטיקה כאופרת סבון


גם הפוליטיקאים הוותיקים הופכים לנגד עינינו לשחקנים מרכזיים במעין אופרת סבון ארצית, ולעיתים אפילו גלובלית. כזה היה סיפורו של אריאל שרון ובניו בשנים האחרונות, וכך נבנה אהוד אולמרט לתפקיד ראש הממשלה במערכת הבחירות האחרונה. שני הפוליטיקאים האלה, דרך אגב, נעזרו באותם יועצים בגיבוש תדמיתם החדשה.   


בזמן בחירות כלליות, הפעילות של דמויות מפתח בפוליטיקה נעשית לעניין מרכזי שבו מתמקדת התקשורת; כאשר התקשורת מכסה את  מאבקי הכוח בין המועמדים הפוליטיים המובילים, היא מתמקדת בפוליטיקאי כשחקן: הופעתו, ההיסטוריה שלו, תכונותיו המנהיגותיות, וגם מדיניותו.


המחשה לפרסונליזציה מתחום הספורט

אבי נמני משמש סמל ומותג כמי שמנהיג קבוצת כדורגל - כמו פוליטיקאי שמנהיג מפלגה

השחקן אבי נמני הוא התגלמות ה"מכביזם":
 אתה חושב מכבי - אתה חושב נמני, אתה חושב נמני – אתה חושב מכבי




המחשה לפרסונליזציה מתחום האופנה



מה כבר אפשר להגיד על אופנה כלשהי, ומה כבר אפשר לעשות חוץ מלהראות את בגדי העונה באמצעות קטלוגים, המופצים בדואר או מצורפים לעיתונים? באופנת פוקס הורגש הצורך להפוך את המוצר שלהם למותג שמקושר באופן ישיר לשני דוברי המסר המפורסמים.


לסיכום

ראו מערך שיעור על אסטרטגיית מסר בחומרי הלימוד לכיתה י"א – בקישור הבא,
בו מובא הסבר מורחב על מקור המסר – ובמקרה שלנו:

מיתוג המוצר (=מפלגה) באופן ישיר באמצעות דובר המסר (=פוליטיקאי)